En personlig lista

Den här listan har jag snott från Underbara Clara.
Har du något konstigt du alltid behöver göra? Konstigt vet jag inte men jag måste alltid ha med gult och rött kort även när jag går som assisterande och inte behöver korten.
Har du något smeknamn? Som barn blev jag kallad för fialotta. Det är därifrån som mitt bloggnamn kommer. 
Några måsten? Nötter!!! 
Några lyxvanor? Lyx och lyx men jag måste ha nötter hemma jämt. Nötter slår godis med hästlängder. Det är så gott!
Vad stör du dig på hos andra? Säkerligen det som jag gör själv utan att tänka på det. På stora parkeringsplatser till exempel så kan jag reta mig på de som går mitt i vägen. Eller de som trycker på knappen vid övergångsställen och sedan går ändå och så får jag som bilist rött ljus fast det inte är någon som ska över. Men sen stör jag mig även på personer som alltid ska ha rätt och aldrig kan erkänna att de faktiskt har fel.
Har du något som du ofta säger åt andra att göra men inte gör själv? Nej det tror jag inte.
En plats i världen du besökt som aldrig vill åka tillbaka till? Nej!
Vad sa du senast? "Jag måste lägga in domarrapporten." Det stora samtalsämnet i det här huset är fotboll och alla matcher vi dömer.
Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Samuel var 3½ och Alexander var en liten bebis på fem månader, Rickard jobbade mycket så jag var en del ensam. Det var inte den roligaste tiden just för att jag kände mig ensam. Men några månader senare började jag jobba och där har jag blivit kvar.
Var växte dina föräldrar upp? Pappa i Skåne och mamma i Järvsö.
Har du någon gång ringt polisen? Ja.
 
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Känner igen mig i svaren :). Intressant att läsa och jag gillar verkligen såna här frågor och svar :)

2 Mirre Sweetwords:

skriven

Trevlig midsommar till er

Kommentera här: