Tempoträning i skogen

Vill du inte läsa om löpning och kilometertider så sluta läs nu.

Idag sprang jag tempopass i skogen.  Det är verkligen mitt hatpass. Jag vill springa i fem minuter/km och på löpbandet klarar jag det nästan utan problem. Likaså intervaller i snabbare tempo än så är inga problem. 1000 meters intervaller i snabbare tempo funkar bra. Men jag vet inte. Så fort jag ska springa en längre sträcka i det tempot så är jag inte ens i närheten.  Frågan är var problemet ligger. Jag tror det sitter mest i huvudet. Jag vet inte hur jag ska komma över den spärren. Idag sprang jag 2,8km halvminuten långsammare än vad jag ville. Men det är egentligen inget att gräva ner mig i utan bara att jobba vidare... Det blev ett bra pass ändå. 

Efter löpningen stretchade jag i trädgården och sedan körde jag ett gäng övningar för explosiviteten. Det blev en bra dag!
 

Kommentera här: