Skyltsöndag

När vi var på väg till Grensholms borgsruin häromdagen så fotade jag några skyltar som jag tänkte kunde passa perfekt i Johannas skyltsöndag. Barnen blev lite intresserad av den här trettioskylten. Den stod nämligen på en smal grusväg där det inte fanns någon möjlighet att köra fortare än krypkörning. Undrar om den har stått där jämt eller om det är en skylt som blivit flyttad dit från ett annat ställe...
Såna här skyltar tycker jag är intressanta att läsa men med barnen är det sällan jag hinner med att läsa allt innan jag måste byta fokus. Så också den här gången såklart. Men vad gör det när barnen får upptäcka roliga och spännande ställen.
1 Henrik Olsson - Föreläsningar:

skriven

Det kan stå mycket spännande på sådana skyltar :)

Sv: Ja, det har blivit en del, men jag trivs med att vara behovsanställd, för då är det lättare att byta jobb och få nya erfarenheter :)

2 Amanda:

skriven

kul med lite annorlunda skyltar. Fin blogg du har med, kika gärna in min :D

Kommentera här: