En lista

 
HAR DU?

Folköl i kylen: Nepp, öl är nog något av det äckligaste jag vet

Något husdjur: Ja, Saga och Maja, Samuels skäggagamer.

En favoritsötsak? Nej, inte längre. Godis, kakor och så där är alldeles för sött. Ge mig nötter och mandlar istället. 

Puder på dig: Inte nu för när jag skriver den här listan ligger jag i sängen. Men annars använder jag Sheer covers mineralsmink.

Några framtidsplaner: Ja, jag vill fortfarande ha min pilatesstudio.

Några MVG:n: Ja, men jag kommer inte ihåg i vilka ämnen. Det är femton år sedan jag gick ut gymnasiet.

Något beroende: Instagram

Fikat idag: Inte än eftersom det här inlägget publiceras nu på morgonen. Men igår kväll smakade jag en bit muffins på jobbet och nä, det var inte gott.

Nagellack: Nej, i mitt jobb är det ingen idé varken med långa naglar eller nagellack.

Någon vän som bor i ett annat land: Ja, Lise i Oslo.

 
VEM?

Avskyr du:  Jag är inte den personen som avskyr andra personer. Det skulle väl vara ormar då.

Delar du mest minnen med: Familjen och Rickard.

Längtar du mest efter: Just nu; semester och få vara med familjen. Annars är det att få jobba med min pilates.

Stör du dig på: Folk som tror att de kan och vet allt.

Gosar du med: Ingen just nu.

Lagar mat:

Jag och Rickard brukar turas om att laga mat. Jag är den som experimenterar mer i köket medan Rickard lagar typisk barnmat.

Diskar:

Diskmaskinen! (Det blev visst samma svar som Emma.)

VILKEN?

Tidning läser du: Östgöta correspondenten. På jobbet kan det även bli Svensk damtidning.

Buss åker du oftast: Ingen alls. Jag har inte åkt kollektivt på flera år.

Dag fyller du år: 20 november.

Årstid föredrar du: Jag tycker om alla årstider men mest tidig sommar. När  man vet att man har hela sommaren framför sig.

Stad är du uppväxt i: Jag har flyttat runt en del och det året jag fyllde nio flyttade vi till Linköping så det räknar jag som min uppväxtstad.

VAD?

Gör du nu: Ligger i sängen och skriver denna lista men när ni läser den är jag säkerligen ute med Sofia och plockar jordgubbar.

Är bra med dig? Jag har ett hjärta av guld och är en väldigt snäll person.

Är dåligt med dig? Att jag är så hård mot mig själv.

Vill du arbeta med:

Jag älskar mitt jobb men mest av allt vill jag jobba med min pilates. Kanske en kombination på något sätt.

Är roligast just nu: Att få njuta av allt det vackra.

Har du på dig nu: Ingenting (förutom underkläder eftersom jag ligger i sängen.

Äger du för skor: Jag äger både höga klackar och bekväma skor, Mest går jag i bekväma skor.  Mina vingelklackar är mest ögongodis.

Har du för storlek i skor: 38.

Läser du för bok: Jag läser ingenting just nu men är sugen på att läsa fifty shades of grey-trilogin igen.

Ska du göra nu: Nu ska jag sova men när ni läser så  är jag iväg.

1 Johanna:

skriven

Den här listan är så rolig, måste också fylla i den snart tror jag bestämt☺️

Svar: Ja, gör det, vill gärna läsa dina svar.
Hanna

2 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

skriven

Vilken bra lista! :) Stör mig också på folk som tror eller ska veta allt!

Svar: Mm, visst är det jobbigt. Särskilt när de uppenbart har fel och ändå inte kan ge sig.
Hanna

3 Days by Johanna:

skriven

Härlig lista!

Svar: Tack! :-)
Hanna

4 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Åh spännande att ni har ödlor :). Rolig lista, är så kul att läsa sånt här man får en bild av människor :)

Svar: Kul att du gillar den!
Hanna

5 mittgodastefinaste:

skriven

Kul att läsa lite om personen bakom bloggen!
Älskar också pilates, har förmånen att kunna träna det 2 ggr i veckan på krypavstånd hemifrån!

Kram Jenny

Svar: Ja men visst är det. Kul att ha pilates så nära. Här där jag bor är det inte direkt någon efterfrågan. :-(
Hanna

6 Norahsmamma:

skriven

Vilken rolig lista!

Svar: Kul att du gillar den!
Hanna

Kommentera här: