Bad, sång och grillning

Igår eftermiddag drog vi till badet en stund innan min mamma och bror skulle komma för en sångövning. Ida ville absolut försöka simma så  det var bara för mamman att hoppa i. Men vilken badkruka jag är, det tar en stund innan jag kommer i, fast det är 25 grader i vattnet. Ida ville absolut lära sig simma och frustrationen lyser i hennes ögon för hon vill kunna direkt. Lilla barn som inte har något tålamod alls. Lik sin mor med andra ord.
Med solen i ögonen är det svårt att se. Note-to-self till nästa gång är att inte glömma solglasögonen. När det var dags att gå hem fick barnen en varsin glass men jag var inte sugen. Mitt sötsug är helt borta och jag funderar över om det är mitt dagliga intag av aloe vera som gör det. Det har tajmat så bra nämligen. Jag tycker att både godis och glass är alldeles för sött. Det lockar mig inte längre. Äntligen säger jag!
Efter badet kom mamma och Marcus hit. Det är andra gången den här veckan som vi har övning. Tanken är att vi ska sjunga både på mitt och Rickards jobb i helgen. Rickard har skrivit en sommarversion av oh helga natt och den kräver lite övning. Den blir helt annorlunda på något sätt att sjunga när det är en annan text. Eller så är det bara ovana. Förra gången de var hos oss bjöds det på sockerkaka, jordgubbar, glass och grädde. Inte helt fel tyckte barnen och jag åt lite jag med men nä. Som skrivet tidigare så är det där inget för mig längre.
Gårdagens kvällsmat blev en härlig grillmiddag som serverades med kokt potatis och bearnaissås. Hur gott som helst. Grillat är något som jag aldrig kommer tröttna på. Efter maten nattades barnen och sedan satte vi i Fifty shades darker men jag var så trött så efter halva filmen somnade jag i från. Men jag har sett den två gånger tidigare så det gjorde inget.
 
1 Bella:

skriven

Åh vad gott med grillat!

2 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

skriven

Alltså åh, det där såg verkligen så härligt ut!

Kommentera här: