Avslutning på parkourläger

 
Samuel har varit på parkourlägerr den här veckan och igår var det avslutning. Vi föräldrar fick vara med och prova på och barnen fick lära oss det som de lärt sig. Det är många som tänker att parkour handlar om att hoppa från hustak och så vidare men det är inte det. Vanliga lekar som till exempel "inte nudda marken" och "hela havet stormar" är parkour.
Vi började med att leka en stafett. Man skulle springa på mattor och hoppa över hinder. Jag var inte beredd på att en matta var mjuk så jag gjorde världens magplask. Hur kul som helst! Alexander och tyckte också att det var hur kul som helst så nästa sommar kommer vi skicka tre barn på parkourläger.
'Fler magplask. Det är tur att mattan är mjuk, annars hade det där gjort rejält ont. Jag skulle försöka hoppa över lite snyggt men misslyckades helt, haha.
1 birgitmaria:

skriven

Va kul! Jag har provat nåt liknande, kul men jag har inte kroppskontrollen för det. Det där med snygga hopp över hinder finns liksom inte....

Kommentera här: