Nytt år, nygamla träningsmål

Mina träningsmål för året är egentligen samma som det varit varje år. Som löpare är det fortsatt att bli snabbare och bli mer uthållig. En skillnad mot tidigare år är att jag också vill träna för ett halvmarathon förutom min femma och min mil.
Ibland blir jag tokig på allt jag vill träna och bli bättre på. Kroppen behöver ju vila och återhämtning så jag kan inte träna så mycket och allt jag vill. Jag har en personlig tränare i Rickard så jag tänker att det blir hans uppdrag att få till en bra kombination med snabbhet och uthållighet. 
Jag måste även träna upp min grundstyrka, både "vardagsstyrka" och styrka i min pilates. Den biten känns enklast ändå.
Nytt år är ju också nya träningskläder och dessa är favoriter just nu. Inget jag ska beställa då jag drunknar i träningskläder men jag kan alltid tipsa er. (Länkarna är affiliatelänkar)
 
1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

åh så kul! Jag vill klara femman och milen, och simma någon kilometer (är hemskt vattenrädd).

Svar: Vilka bra mål! Lycka till med simningen, det fixar du. Vi kan peppa varandra. :-)
Hanna

2 Tilda Barkselius:

skriven

Låter som ett bra träningsmål, behöver ta tag i träningen jag ed :)

Kommentera här: