Min stackars kropp

Jag har en app på telefonen där jag loggar allt. Igår tittade jag över sammanfattningen för att se hur jag ligger till näringsmässigt och upptäckte att jag ligger på ett stort underskott av proteiner. Det enda som var ganska bra var fettintaget och det kan jag tacka alla nötter och frön för. Här har jag alltså svaret på varför det inte har spelat någon roll vad jag har ätit så har jag varit hungrig ändå.
Det här är såklart inte bra. Särskilt inte för mig som tränar i stort sett varje dag. Redan igår gjorde jag ett extra proteinrikt mellanmål och på den banan fortsätter jag idag. En shake med proteinpulver och spirulina och två ägg och så en nicecream gjord på avokado och banan + kiwi som topping. Mellanmålet är redan förberett, en chiapudding som jag spetsat med en (stor) skopa proteinpulver. Det svåraste tycker jag är att få i mig rätt mängd kolhydrater eftersom jag inte äter pasta och bröd. Tanken på att utbilda mig kostrådgivare/hälsocoach kommer närmare kan jag säga.
 
 
1 Eleonora Adriana ♥:

skriven

Ser gott ut iaf :)

2 birgitmaria:

skriven

Vilken app använder du?
Funkar der inte med ris, matvete, gryn etc? Tänkte att tex Havregryn går ju bra att blanda i en smoothie.

Svar: Jag använder lifesum. Havre har jag i stort sett allt som inte är lunch eller middagsmat. 😊
Hanna

3 Felicia:

skriven

Bara mosa i sig massa bönor och kött! :D

Kommentera här: