Stämmer det nåntro?

Det här tyckte jag var lite roligt. Kinesiska kalendern menar på att den ålder man är i och den månad barnet blev till avgör könet på barnet. Jag kommer ihåg när jag var gravid med Ida. En kollega var så säker på att jag väntade en flicka eftersom jag hade fått större rumpa....
Jag var 19 när jag blev gravid med Samuel i mars = pojke
Jag var 24 när jag blev gravid med Alexander i april = pojke
Jag var 28 när jag blev gravid med Ida i februari = flicka
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Verkligen spännande med sånt här :D. Min upplevelse med personer som väntar flickor är att de oftast lägger på sig mer, medan pojkar är det mest magen som växer :)

2 birgitmaria:

skriven

Det stämmer ju :-)

3 Karin Wikström:

skriven

Stämde på min pojke och stämmer även om RUL stämmer att det nu blir en flicka. Sen att rumpan blir större... det kopplar jag mer ihop med milkshakes och grädde ur förpackningen.. men hade gärna sagt att det berodde på att jag väntar en liten dam ;)

Kommentera här: