Grunden som allt bygger på

Inlägget är ett samarbete med Hannas hälsohörna.
Åsa undrade om jag inte kunde tipsa om pilatesövningar för någon som inte tränat pilates förut. Dessa övningar som jag kommer tipsa om nu är basen. Alla övningar hör ihop så finns inte grunden går det inte att bygga vidare på tuffare övningar heller.
Basen är:
- pelvic curl
- leg lift supine
- leg changes
- chest lift
- chestlift with rotation
Det är alltid enklare att visa övningarna i en video än i bilder så här kommer en film. Det är dock viktigt att träna med en instruktör som ser att du arbetar rätt och kan korrigera. Dessa övningar ser simpla ut men när en instruktör ser till att du engagerar rätt muskler så blir de riktigt effektiva och utmanande för kroppen.
Bor du långt bort och vill träna pilates med mig? Då kan jag glädja dig genom att berätta att jag erbjuder pilateslektioner via Skype. Kontakta mig för mer information. Antingen via mail: [email protected] eller DM via instagram @hannafialotta.
1 Pia Widlund:

skriven

Bra övningar, jag dansar en del, tacksam för inspiration!

Svar: Då är pilates perfekt! :-)
Hanna

2 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Jättebra övningar :). Gillar tipsen :)

Svar: Vad bra! :-)
Hanna

3 Netti Starby:

skriven

Så himla grymma tips! :-D Kramis

Svar: Kul att du gillar inlägget. :-) Kram
Hanna

4 åsa i åsele:

skriven

Tack, verkligen tack.

Svar: Det var så lite. Jag tycker att det är roligt. :-)
Hanna

Kommentera här: