En lång promenad

Jag har jobbat hela dagen idag, ett riktigt långkörarpass med rast mellan ett och fyra. Jag ligger nu i sängen och ska alldeles strax sova. Jag hade lite otur idag. E frågade om jag ville ha skjuts hem men nä, det ville jag inte. Så jag rejsade ner till resecentrum bara för att upptäcka att pendeln var inställd och skulle gå en halvtimme senare. Yay... eller inte. Glad dock att det snöade och när jag kom till min station visade det sig att det kommit nästan en decimeter snö och det har inte slutat än. Yippee, tänker jag och då ska jag nog passa på att åka pulka med barnen imorgon på förmiddagen.
På rasten velade jag mellan att gå och lägga mig och sova eller om jag skulle ta en promenad. Det hela slutade med att jag tog en riktigt lång promenad. Härliga 8,5 kilometer i rask fart. När jag kom tillbaka till jobbet åt jag lite och sedan tog jag en efterlängtad tupplur. Det var riktigt härligt!
 
 
1 Lars Gustafsson:

skriven

Hanna du aktiva tjej. Du är ett energiknippe utan dess like. Jag önskar dig ett gott nytt år. Kram

Svar: Gott nytt år! Kram
Hanna

2 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Fantastiskt :D. Blir så imponerad :).
Är nyfiken vart bor ni? :)

Kommentera här: