En jullista

Pepparkakor eller lussebullar?
Pepparkaksdegen, såklart! Men lussebullar som är nygjorda och med massor med saffrar in. Så gott ju!
Skumtomtar eller knäck?
Får man välja både och? Då gör jag det. :-)
Köttbullar eller prinskorvar?
Köttbullar och det ska vara hemmagjorda.
Julkorv eller julskinka?
Julskinka alla dagar i veckan.
Lax eller sill?
Sill.
Sylta eller pastej?
Leverpastej
Revbensspjäll eller Jansson?
Jansson
Glögg eller julmust?
Julmust. Men jag får ont i magen av bubblet.
Rödbetssallad eller dopp i grytan?
Rödbetssallad
Ris ala Malta eller gröt?
Gröt. När jag var barn så åt jag alltid risgrynsgröt med smör och kanel.
Hemma eller borta?
Både och.
Utomlands eller Sverige?
Jag har bara firat i Sverige.
 
Ge eller få?
Både och.
Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul?
Mysteriet på Greveholm! Men Sunes jul är också bra.
Chokladkalender eller paketkalender?
Jag hade chokladkalender som barn
Plastgran eller äkta?
Jag har plastgran men ibland drömmer jag om äkta gran.
Arne Weise eller Ernst?
Det var inget svårt val för mig. Arne, lätt
När vill du att första snön ska falla?
I december vill jag ha snö.
Har du haft en grön gräsmatta på julen?
Ja, i stort sett varje år de senaste tio åren.
När är det dags att pynta?
Till första advent kommer ljusstakar upp och ljus. Runt Lucia plockas granen fram.
Kan du komma på något negativt med julen?
Att dagen går så fort. På julaftonskväll kan jag känna en tomhet. "Är det slut nu?"
Favoritjulkalender:
Mysteriet på Greveholm
Aladdin eller Paradis?
Paradis. Men Aladdin är barndom för mig. Farmor gav alltid oss en varsin ask med Aladdin. Då var Aladdin-asken något helt annat än idag.
Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul?
Jag blir snabbt mättad och efter nyår vill jag plocka bort alla julsaker.
När öppnar du dina julklappar?
Klockan tio kommer tomten till oss.
Favoritjuldoft:
Clementiner och doften av kanel.
Vad framkallar mest julstämning?
Barn. Och snö. Massor med snö vill jag.
Vad är viktigast med julen?
Tid med familjen
Vad är viktigast för dig i jul?
Att vara med familjen och att vi får vara friska.
1 hopihopi:

skriven

Vilken rolig lista, den snodde jag :)

Svar: Gör gärna det. :-)
Hanna

2 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Vilket mysigt inlägg :D.
Fick julkänslor :)

Svar: Vad kul! :-)
Hanna

3 Ida Lindborg ♡:

skriven

Mysigt och läsa!

Svar: Kul att du gillar mitt inlägg!
Hanna

Kommentera här: