Vid Omberg del 1

Hela sommaren har det pratats om att åka till Omberg och så här på sista semesterdagen gjorde vi slag i saken. Den här dagen kommer delas upp i tre eller fyra inlägg då jag har tagit så många bilder och det blir för mycket att ta med allt i samma inlägg.
Utflykten startade vid Rökstenen och Rök´s kyrka. Jag minns första gången jag var här och det var i tredje klass. I Linköpings kommun åker fortfarande alla skolklasser dit en gång i trean. De börjar med rökstenen, Alvastra klosterruin kommer därefter och sedan går de upp på Hjässan på Omberg. Det finns hur mycket som helst att se i det här området runt Vättern. 
Innan vi gick bort till stenen så hade Samuel och Alexander dragkamp. Även jag var med på ett hörn. Kul!
Ett besök i kyrkan blev det också. Jag älskar att gå in och titta i gamla kyrkor. Det är så stämningsfullt!
 
 
1 Amanda CL:

skriven

Vacker kyrka!

2 Days by Johanna:

skriven

Så härligt tur, vilken vacker kyrka :)

Svar: Ja det var det!
Hanna

Kommentera här: