Hanna

Mot nygamla mål
Semestern börjar gå mot sitt slut och det är snart dags att ta tag i rutinerna. Jag har tränat bra i sommar vad gäller löpningen men det har blivit några pass styrka för lite. För hösten kommer mina mål vara samma som alltid: bli starkare och snabbare. Jag måste dock lägga upp en strategi för all träning som jag vill göra. Det svåra är inte att få in löpning utan det är den övriga träningen som är kruxet. Jag känner hur mycket styrka jag tappat så nu måste jag återfå den.
Så här vill jag träna:
- Minst 20 minuter stretch varje dag.
- Hur många pass löpning det blir i veckan kommer bero på hur mina fotbollsmatcher ligger. Men tre känns som ett bra mål. Snart är det bara helgmatcher och då kan jag springa i veckorna.
- Jag vill cykla mer till jobbet. Om jag inte cyklar det fortaste jag kan utan tar det lugnt så tror jag att det kommer fungera med övriga träningen. Mer som aktiv vila och vardagsmotion än ren träning alltså.
- Tre pass pilates. Ett basic pass (hela kroppen) ett för mage och ett för ben. Men jag kan också slå ihop mage+ben till ett pass.
- Ett pass maxstyrka
- Ett pass explosiv styrka
Så här mycket måste man definitivt inte träna. Men det är så mycket som jag tycker är roligt och det är svårt att välja. Lite av allt i en bra blandning alltså med andra ord. Jag får nog be Rickard om hjälp om hur jag ska lägga upp det hela.
tess

Kul att höra hur du håller igång! :D

Michelle

Låter roligt! Lycka till :)

GoForFit

Grymt! Målsättningar är alltid bra att ha :)) Blir mycket roligare då.

Felicia

hääärligt

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress