Lunchtips

Vi har varit på Yoump på förmiddagen. Hur kul som helst att hoppa och skutta men jag är lite feg... Det är däremot inte barnen, inte ens Ida. De hoppar och gör tricks och en massa saker som jag aldrig skulle få för mig att göra.
Det där med mat är alltid svårt tycker jag. Helst ska det gå fort. Ett barn ville äta på Subway, ett annat på IKEA och det tredje barnet ville leka kurragömma på IKEA. Det blev inget av det. Istället åkte vi hem och jag lagade till köttfärslimpa, tomatsalsa, gräddsås och kokt potatis. Så gott och så enkelt!
Tomatsalsa
1 vitlöksklyfta
2 tomater
10 körsbärstomater
1 äpple
äppelcidervinäger (en dutt)
salt peppar och chilipulver
Tomatpuré
Chilisås
Skär tomat, lök, äpple och vitlök i bitar. Bryn vitlök och lök. Lägg ner i en kastrull ihop med kryddor, tomatpuré och chilisås. Koka 20 minuter på svag värme och mixa sedan till en slät sås
Köttfärslimpa
800 gram köttfärs
3 ägg
soja
grädde
1 dl mandelmjöl
piffi, grillkrydda, salt, peppar och chilipulver
Blanda ihop alla ingredienser och lägg i en form och forma till en limpa. Ställ in i ugnen på 200 grader i ungefär 40  minuter. 
1 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

skriven

Så gott :)))

Kommentera här: