Hanna

Arbetat med mina svaga partier
Ikväll sprang jag en kort runda på löpbandet i väldigt långsamt tempo. Det blir en mjukstart efter en veckas löpvila. Därefter gick jag ut i trädgården och gjorde ett gäng styrkeövningar. Jag fokuserade på övningar som jag inte gör så ofta. Boomerang, plankan och sidebend. För skoj skull valde jag open leg rocker också. Jag gillar att rulla. Det är verkligen ödmjukande (finns det något ord som heter så?) att se sig själv på film. Inte undra på att de säger att pilates tränar hjärnan lika mycket som kroppen. Glömmer jag bort någon detalj så blir inte helheten bra heller. Mitt största problem är att mina axlar kryper upp. Jag tänkte att jag lägger upp de klippen. Bästa sättet att lära sig är att se hur man inte ska göra. Det blir roligt för mig också om något år och kan se skillnaden.
Jag passade även på att stretcha baksida lår. Det är ett måste! Säskilt när man är löpare. Tillhör du den skaran som inte stretchar efter löpning bör du lägga in några stretchövningar efter varje pass. Att inte stretcha gör kroppen stel vilket ökar risken för skador. Inte på kort sikt men på lång sikt.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress