Hanna

Med en hantel
Jag har snöat in på övningar för magen. Tänk om jag kunde tycka att det är lika roligt att träna armmusklerna som magen. Jag läste någonstans att de övningar man tycker minst om är de övningar som man egentligen behöver som mest. Mer armhävningar för mig alltså. Skämt åsido.
Jag använder en 2 kiloshantel. Börja i startpositionen ovan.
Spänn ditt powerhouse och böj i midjan omväxlande mot vänster och höger. Tänk på att verkligen böja rakt åt sidan så du inte lutar dig framåt. Jag gjorde tre repetioner på varje sida. Med hanteln blir övningen tuffare så tänk på att verkligen arbeta kontrollerat.
Nästa steg är att sträcka ut benet och göra samma sak. Böj i midjan från sida till sida. När du böjer mot det utsträckta benet får du också en härlig stretch. Byt ben och gör samma sak med andra benet.
Sist kommer en benlyft. Höj och sänk benet och gör samtidigt en flödande rörelse med armen.
 
Ida

Men vad härligt!! :)

Löpar-Åsa

Pust! Det var en övning som hette duga! Jösses, blir trött i både arm och bål bara av att titta på bilderna!
Snygga tajts, btw!

Photo by E M E R E L L A

Tack snälla :) Jo det är ungefär nu som snart all snö är borta här uppe :)

Super härliga träningsbilder!! :)

Linda

Grymt jobbat :-)

Hemljuvligahem

Nu har jag testat höftlyftet ett tag och den funkar så bra även om man har känningar i skulderbladen och axlarna. Så fort jag känner av nån spänning i ryggen så gör jag övningen och och det släpper ganska snabbt. Hoppas du får en fin dag. Kram

birgitmaria

Såg ut som en övning jag kan behöva.

Cecilia

Ben är mina värsta övningar 😂 Tycker armar, mage o rygg är mkt roligare 😊

Svar: Ja man får sina favoriter. :-)
Hanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress