Med en boll

När jag blandar in en boll krävs det inte så särskilt mycket för att jag väldigt snabbt ska känna musklerna jobba i precis hela kroppen. När man använder ett redskap som lägger till instabilitet utmanas kroppen på ett helt annat sätt. Det blir hur jobbigt som helst men samtidigt är det ett roligt sätt att variera träningen på.
Klassiska series of five blir något helt annat på bollen.
Och så avsluta med en swandive! Det blev ett härligt pass för hela kroppen!
1 Mirre:

skriven

Superbra redskap

Svar: Ja visst är det!
Hanna

2 Carolina Thoor:

skriven

Hade en sådan boll då jag fortfarande bodde hemma. Men fattade aldrig riktigt syftet med den xD

Sv; ja, det var riktigt lyxigt & romantiskt att få tulpaner av sin kära sambo på en lördag! :D

Svar: Bollen ger en extra utmaning för kroppen. Samma övning blir helt annorlunda för kroppen när den görs på en instabil yta. Det kräver mer av kroppen vilket också stärker kroppen ännu mer. :-)
Hanna

3 Yohanna af Skovde:

skriven

Men vad GRYM du är! Tycker att boll är svårt men roligt.

Svar: Det är hur svårt som helst och oftast är jag inte kompis med bollen. Det är så många gånger som jag varit galen på den där bollen!
Hanna

4 Linn Bank:

skriven

Åh nice!! Har alltid velat lära mig att träna mer med boll och få in det i någon slags rutin i träningen!!

Svar: Kör hårt! :-)
Hanna

5 majamyra| en livsstilsblogg mitt i uppförsbacken:

skriven

Pilatesboll är perfekt, har hjälpt mig med min rygg!

Svar: Vad härligt att läsa. Jag känner fler personer som har samma erfarenhet som du.
Hanna

6 Jennifer:

skriven

Pilatesbollar är underbara! Som du säger, blandar man in den i coreträningen dröjer det inte länge förrens musklerna gråter! :)

Svar: Du har så rätt!
Hanna

Kommentera här: