Kall morgon

Jag trodde knappt mina ögon när jag såg på termometern att det är sex minusgrader idag. Det är alltså kallare nu i mitten på april än vad det var under julhelgen. Det är verkligen helt upp och nervänt och jag hoppas att lite varmare grader hittar hit snart. Med klimatförändringarna så kanske det här kommer bli vardag, hemska tanke....
Jag jobbar idag och så tänkte jag ge mig ut i löpspåret och känna lite på kroppen. Efter helgens matcher känns det ändå som att kroppen återhämtat sig förvånansvärt snabbt. Ett bra knep att ta till för snabbare återhämtning är att duscha iskallt vatten på benen i trettio sekunder och sedan duscha varmt lika länge och upprepa det tre gånger. Jag har testat och det fungerar verkligen. Utan den här "behandlingen" av benen är jag övertygad om att det hade känts ännu mer i benen. Det behöver inte bara göras efter passet utan kan även göras dagen efter på morgonen till exempel.
1 EVELINA:

skriven

Jo, får hoppas att det snart blir varmare! Här i Esbo har vi några plusgrader åtminstone och sol, så månne inte våren kommer igång på riktigt nu snart igen! :)

2 Mirre - Sweetwords:

skriven

Ja otroligt det kalla segdrar sig kvar

3 Johanna Utterberg:

skriven

Vi hade också så kallt i morse, fyyy!! Vill ha värme nu! :)

4 Johanna:

skriven

Ja usch, det gick snabbt utför igen😬

Kommentera här: