En (o)vanlig dag

Idag tänkte jag att ni ska få följa med mig hur en ledig dag kan se ut.
07:00 Kliver upp, hoppar in i duschen. Sminkar mig och drar på jeans och t-shirt.
07.48 Skriver ett Godmorgoninlägg på Instagram och kollar av flödet. Skriver några kommentarer. Eftersom jag har många utländska följare skriver jag på engelska. Vill ni följa mig så heter jag @hannafialotta
08:21 Förbereder ett blogginlägg
09:25 Frukost, chiapudding med blåbärskvarg och granola. Helt galet gott! Kanel och vaniljpulver i chiapuddingen gör verkligen skillnad. Mm, njuter.
09:30 Eller ja, njutningen blev kortvarig för vid halv tio ringde det på dörren. Leverens av aloeveraprodukkter.
11:00 En mugg te på ett fik i stan i väntan på en kollega.
12:17 Funderingar över vad vi ska äta till lunch, om jag ska träna eller om jag ska ha vilodag. Tankar om hur jag ska gå vidare.
13:30 Sen lunch, fisk, potatis och så Idas egenodlade tomater till
15:00 Utvecklingssamtal med Alexander
16:20 Skriver ett blogginlägg, inget som jag publicerar nu. Det ska få "gotta" till sig lite. Mina eftertänksamma inägg arbetas alltid om innan jag klickar på publicera. Just för att jag vill att det ska kännas 100% rätt. Inte perfekt, men rätt.
18:20 Hämtar bästa kollegorna och vännerna för att sen åka in till stan för att äta middag med jobbet.
19:00 Vi möttes upp alla kollegor på en relativt ny restaurang i stan. Senast jag var där så var det ett café.
19:45 (ca) Äntligen kommer maten. Dock så tyckte jag att det var för lite mat i förhållande till pengarna. Men gott var det. Den där potatisen och bearnaisesåsen... Mums!
22:00 Jag var chaufför och vid tio tyckte jag och några till att det var dags att åka. Vi var så trötta! En mysig kväll var det. :-)
 23:45 Läggdags och så hoppas jag på en natt där jag verkligen får sova.
 
 
1 Fredrikapåvinden:

skriven

Mysig dag du verkar haft!

Kommentera här: