Winsorpilates

Ikväll efter att våra vänner varit här så körde jag och Rickard 10-minutersprogrammet för mage. Det var länge sen men så kul det var att verkligen få känna magen arbeta. Nu måste jag komma in i en bra rutin igen då det blir pilates några gånger i veckan.
 
 
 
1 Aurora:

skriven

Jag har så svårt att hitta mina magmuskler efter graviditet ca 3 år senare hehe. Försökt med plankan men är så sjukt svag på överkroppen att jag aldrig orkar mer än ett par sekunder ungefär :(

Svar: Innan du kan spänna magmusklerna måste du börja med att spänna bäckenbotten. Tänk knip av strålen. Läs gärna mitt inlägg "hitta ditt powerhouse'" under kategorin pilates. Detta måste man göra inför alla styrkeövningar oavsett om det handlar om pilates eller något annat. Jag är på jobbet nu men ikväll kan jag skriva ett inlägg med bra kommaigångövningar.
Hanna

2 Helén i Vilrummet:

skriven

Smidigt när passet inte tar mer än 10 minuter och man kan göra det hemma. Du kanske får lära mig lite någon gång.
Kram Helén

Svar: Det gör jag jättegärna. Lär alltså. :-D Älskar när människor frågar en massa och jag får visa och berätta. :-D Kram
Hanna

3 Rickard:

skriven

Det kan vi alltid bli bättre på båda två att hitt rutinen igen för pilatespass.

Svar: Mm, det vill jag. Men vi måste komma igång med våra parstyrkeövningar också. Var så länge sedan nu ju.
Hanna

Kommentera här: