Pilates på Pilates Room

Ser ni all utrustning bakom mig. Fatta vilket paradis för en pilatestokig tös som jag.
Jag har egentligen inte särskilt många timmars träning på boll och ikväll hängde jag och Rickard på när Lise körde sitt bollpass. Hon är grym som instruktör och jag är verkligen värdelös på boll! Jag bröt ihop under passet (men visade det helt efteråt) för att det var så svårt och jag hade verkligen sämst balans.
Själva stället var hur mysigt som helst, Pilates Room i Oslo. Litet och intimt och en sån där studio som jag själv vill ha i framtiden och som jag önskade fanns här i närheten tills jag har så mycket kunskap och erfarenhet att jag kan ha min egen.
Men jag har bestämt mig, en gång i veckan ska jag träna ett renodlat bollpass. Jag fick en dvd med pilatesklasser på boll av Lise så dessa måste jag testa. Jag får inte vara så hård mot mig. Det är så dumt att jämföra mig med de som tränat pilates i tjugo år. Jag är redan riktigt bra på det jag gör så det är bara att kämpa vidare.
Jag testade även en magic circle och den ger verkligen en extra dimensin till vilken pilatesövning som helst.
 
1 Anonym:

skriven

Tack för att ni valde att följa med idag. Du en inspiration för mig ich så många. Bollen har jag själv varit ovänner med många (!!!) gånger. Men som allt annat måste man ge det tid.
Jag kommer sakna dig här i Oslo men hoppas ni haft en underbar vecka.

Snart kommer jag och hälsar på dig. ❤️

PS. Du kommer äga din egna studio om några år!

Stor kram från mig 🌼

2 Amanda Jona [SPONTAN]:

skriven

Åh vilket mysigt litet ställe, förstår att du trivs där :)

Kommentera här: