Fredagstretch

Det här är den enda träningen jag får göra i helgen förutom promenader, #foamrollerfriday på instagram. Den här veckans övning är "mermaid" med en liten twist, det vill säga foamrollern. Sitt som ovan bild visar, innan du böjer dig åt sidan titta mot handen som du har rakt ut. Böj dig sedan åt sidan så du hamnar i positionen på bilden nedan.
Vrid huvudet och midjan samtidigt som du för ner armen och lägger på foamrollern, stretcha lite extra i denna position,
Därefter res dig upp, fortfarande med blicken på foamrollern och sträck upp armen.
Res dig upp med blicken mot armen som du har utsträckt. Tänk på att spänna magen, att det blir en flytande rörelse. Gör övningen lika många gånger på båda sidor. Den går utmärkt att göra utan foamrollern. Sök på youtube, pilates mermaid så kommer instruktionsvideos upp.
1 Annie Bergström:

skriven

är sugen på att köpa mig en foam roller faktiskt :)

Svar: Ja det tycker jag att du ska göra. Det går att variera övningarna på hur många sätt som helst. Hur bra är inte det.
Hanna

2 Lise Korsedahl :

skriven

Jag ÄLSKAR den stretchen och speciellt the foam roller!Använder den ofta på mina PT kunder!!

Svar: Jag med! Tycker den är riktigt bra
Hanna

Kommentera här: