God Jul, kakor, knäck och karameller

Boken jag bloggade om häromdagen är helt fantastiskt fin att bara titta i. En sån där bok som jag gärna hade haft framme som inredningsdetalj bara för att den är så vacker.
Första bilden som möter mig när jag öppnar boken är den här. Ett underbart vackert vinterlandskap. Jag vet inte hur det är med er, men när jag ser bilder som den ovan längtar jag efter vinter, snö och minusgrader. En dag i pulkabacken och när vi kommer in alldeles rödmosiga koka varm choklad (med äkta kakao och grädde, ingen oboyvariant här inte.) och äta mackor. Nybakade samma dag helst.
Recepten är enkla att följa och jag kommer lätt prova minst två av recepten. Jag har aldrig sett knäckrecept som det ska vara skorpsmulor i. Har ni det? Det låter så intressant så måste prova. 
Bilderna är vackra och jag tänker på flydda tider, jular från förr. Boken andas gammaldags andra, att ta vara på tiden tillsammans, att det är den som är det viktigaste här i livet. Det är en källa av inspiration, precis som jag trodde att boken skulle vara.
 
1 Tezzo:

skriven

Åh, va härligt! Jag älskar mat/bak böcker!

2 ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

skriven

Vilken rolig bok, jag gillar jul. :)

3 Anonym:

skriven

Ja den såg verkligen fin ut! Älskar det gammeldagsa.
Ha en fin eftermiddag /kväll!

4 Jeanette:

skriven

Det där ser ut som en väldigt mysig bok :)

5 Ebba:

skriven

Nu blir jag sugen på att baka julgodis :)!

6 milina.blogg.se:

skriven

Awesome! :)

7 Josefine:

skriven

Åh älskar julgodis :D

8 Emma Engström:

skriven

Längtar verkligen till julen! :D

9 Annika:

skriven

Ja, åh vad jag börjar längta att få julpynta och börja koka knäck och Fudge. Vilken härlig bok. Ha en fin kväll. Kram Annika

10 Yohanna af Skovde:

skriven

ÅH! Läser Underbaraclaras blogg och älskar den! Tycker den boken ser riktigt fin ut!

11 Malin :

skriven

Hej
Boken verkar underbar!
Jag vet inte om jag missat det men ska du byta tillbaka till ditt gamla jobb?

Svar: Ja det ska jag. Börjar på måndag.
Hanna

12 Lena:

skriven

Mysig bok du har hittat. Nu blirjag sugen på att göra julgodis. 😊

13 Sarah:

skriven

Ok den är fin .. den finn på alibris 90 kr fick jag betala

Kommentera här: