Goa kakor

Jag bakade så goda kakor på jobbet igår och tänkte lägga upp receptet. Det är chokladkakor med citronsmörkräm i. Som vanligt så höftar jag när jag bakar men det här är ett bra grundrecept.
♦ 200g bregott
♦ 2 msk kakao
♦ 2 tsk bakpulver
♦ 2 tsk vaniljsocker
♦ 3 dl mjöl
Sätt ugnen på 175grader. Blanda ihop alla ingredienser. Degen ska vara kladdig men det ska samtidigt gå lätt att rulla bollar och trycka ut dem på plåten. Tillsätt mer smör/mjöl efter behov. Grädda kakorna i ugnen i ungefär 8-10 minuter. De ska "fluffa upp" och sedan sjunka. 
Citronsmörkräm
♦ 100gram rumsvarmt smör
♦ 1 citron
♦ 2 dl florsocker
♦ 1 tsk vaniljsocker
Jag rörde ihop allt med händerna och sedan vispade jag krämen fluffig innan jag tog en kniv och bredde på krämen på kakorna. Lägg kakorna dubbla med undersidan mot varandra. Ät och njut!
1 Josse:

skriven

Åh så gott! Måste testa!

2 Mirre:

skriven

Men oh så gott

Kommentera här: