Leva idag

Ni som varit med länge i bloggsvängen kommer kanske ihåg Madeleine med bloggen Jag e frisk som 2008 förlorade kampen mot cancer. Madeleines mamma Anne drev bloggen Leva idag, en blogg om sorgen efter hennes dotter men även hennes kamp mot cancer som blev kronisk. Den 23 januari förlorade hon kampen och hon efterlämnar ett tomrum. Det är märkligt hur man kan sakna någon som man aldrig träffat. Jag kände inte Anne personligt men genom bloggen känns det som att jag känner henne, den sida hon valde att visa i bloggen. Hon var en fantastisk kvinna och en riktig inspirationskälla. I det jag läser om palliativ vård handlar mycket om livskvalitet, att ta vara på tiden och leva här och nu. Det gjorde hon.
Mina tankar går till hennes närmaste, hennes dotter och hennes make. Vila i frid, Anne. 
1 Oskrivna blad:

skriven

Ja visst saknar man de bloggare som av en eller anledning plötsligt försvinner.. det är som du skriver. Det känns som man känner personen.
Sorgligt är det!

2 Marie:

skriven

Uscch vad hemskt =(

Kommentera här: