Dagens lunch: gratinerad kyckling med sparris

Idag fick jag inspiration till en ny rätt när jag var inne på bloggen Halva Linda. Det såg så gott ut så jag ville testa. Jag gjorde en liten egen variant av det jag hade hemma.
4 kycklingfiléer
1 knippe färsk grön sparris
1 pkt bacon
100g kalkon
1 burk Arla färskost fruktig curry
Riven ost
Börja med att dela kycklingfilén i halvor och stek den sedan i smör. Lägg i en smord ungsfast form och salta och peppra. Knaperstek baconen och låt rinna av. Skär sparris och kalkon i bitar. Lägg i en bunke och häll i färskosten och grädde.
Häll i bacon och ost och blanda ihop. Bred blandningen över kycklingen. In med det i ugnen i 30 minuter på 225 grader. Jag hällde på ytterligare lite grädde för att få lite mer sås.
Ät och njut med ris och sallad.
 
 
1 Helena N:

skriven

Din variant låter supersmaskig och måste snart testas.
Kramis Helena N

2 Malin -Mamma och Änglamamma:

skriven

Mmm så gott!
Tyckte dock det stod fuktig curry på burken när jag läste lite för snabbt först :D

3 Jessica:

skriven

Åhå va gott!

4 erika:

skriven

Såg jättegott ut!

Kommentera här: