En femma + styrka

Ikväll möttes vi upp för tempoträning, fem kilometer så fort vi orkade. Jag och Rickard åkte lite tidigare för att Rickard skulle köra en femma i sitt tempo. Jag promenerade 2,5km i ett bra tempo under tiden vilket var bra uppvärmning. Lagom till vi var klara så kom Laura och Marcus så då gick vi bort till starten och körde igång. Första 2,5 gick på 14 minuter och benen pinnade på bra. Mellan 3,5km-4,5 går det uppför och i backarna var jag tvungen att gå några meter. Jag började frysa och benen ville inte riktigt så det gick riktigt långsamt när jag väl började springa igen. När sen 4,5km-skylten dök upp fick jag ny energi så trots att jag gick lite gick andra halvan snabbare: 13,35 min. Sluttiden blev 27,35 vilket jag är jättenöjd med då det är en tuff bana med mycket uppför och bark som gör att man sjunker ner och får jobba lite extra. Efter löpningen så körde vi ett gäng styrkeövningar och avslutade med plankan. Ett mycket bra pass.
1 natalie:

skriven

bra blogg du har! :)

Svar: Tack. Välkommen tillbaka. :-)
Hanna

2 Malin - tvillingmorsan:

skriven

Heja heja heja!

3 IngelaMolly:

skriven

Jisses vad duktig du är. Jag är mycket imponerad. :)

4 Beatrice, mamma till Robin och Jennifer:

skriven

Åh, bra jobbat! :)

5 Fröken M:

skriven

Härligt ! det är bannemej ingen lek att springa i den här värmen :)

6 Maria:

skriven

åh heja er! :)

7 Malin B:

skriven

Här har du en till ivrig påhejjare!!!
Jag tycker att du är jätte duktig i värmen.

Kommentera här: