Snöigt värre

Dagens träningspass blev snölöpning på Ljunkans löparbana. I början var det kallt men jag fick upp värmen snabbt. Har ni testat att springa i snö nån gång? Det är ett grymt bra pass som både förbränner många kalorier och ger muskler och kondition. 12½ varv och fem kilometer senare var jag i alla fall klar med passet. Nu när jag är igång med träningen igen känns det inte som att jag tappat så mycket ändå.
 
 

 
1 Helena N:

skriven

En fråga, har du löparbroddar när du springer ?
Jag och maken var ju igång med löpningen, men jag har inte sprungit sen snön kom. Är så sjukt rädd för att halka.
Vi har köpt längdåkningsskidor för att hålla oss i form under vintern, men det har tyvärr inte kommit tillräckligt med snö för skidåkning.
Gott slut, och Gott Nytt!
Kramis Helena N

Svar: Hej. Jag springer utan broddar. Det blir halkigt men i det tempot jag springer är det ingen fara med balansen. Det fungerar bra.
Hanna

2 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

En riktig friskus :-)

3 LouiseiTurkiet:

skriven

Vad kul att du vill haka på i min fotoutmaning 2015. Det verkar bli ett gäng nu, kul!!

God fortsättning!! Kramar Louise

4 Disa:

skriven

Hej Hanna & tack för titten inne hos mig, samt kommentar !
Önskar dig ett fint avslut på det gamla året och ett riktigt Gott Nytt ÅR!
Kram / Disa

Kommentera här: