Bacon och purjolökspaj

Vi äter ganska mycket samma saker hela tiden. Det blir pasta med köttbullar/köttfärssås/falukorv ganska ofta och det hade jag ingen lust att laga idag. Slängde istället ihop en paj: bacon och purjolökspaj som blev riktigt god.
 
Pajdeg
3dl vetemjöl                                    
100g margarin eller smör                                    
3msk kallt vatten
Fyllning
2 paket bacon
purjolök (efter tycke och smak)
riven ost
Äggstanning
6 ägg
2 dl grädde
2 dl mjölk
 
Gör så här: Rör ihop degen. Jag smälte smöret för att lättare kunna blanda ihop till en deg och tryckte sedan ut den i en pajform. Förgräddade skalet 10 minuter i 175 grader. Medan skalet gräddades stekte jag bacon och purjolök och lät det sedan rinna av på papper. Därefter la jag det i formen, ost överst och sedan på med äggstanningen och gräddade tills det "stannat". Servera med sallad och en god kall sås till.
1 GoForFit:

skriven

Gott! :)

2 birgitmaria:

skriven

Ser gott ut! Ibland blir vardagsmaten lite enformig, så är det här med. Jag brukar köra soppor emellanåt - särskilt såna man lätt kan mixa ihop tex potatis, broccoli, blomkål. (då kan man blanda i lök också utan att tjejerna sitter och petar bort den...)

3 LORISSA LOVEBOMB:

skriven

Det ser himla smarrigt ut :D

4 ✫ Fru Eriksson:

skriven

Låter gotti - Tack för receptet!
/Kram ♡

5 vanja:

skriven

så gott :)

6 Mirjam Wallmark:

skriven

Mums, det lät gott! :) kram

7 GoForFit:

skriven

Ååh, gud vad gott! :D Den ser sådär helt PERFEKT ut! Mums!

sv: Nae, det gör man verkligen inte! Håller jag med om! :) Även fast man såklart kan vara lite frustrerad när det går dåligt, hehe :) Men detta passet gick ju ändå bra, var bara mitt mående som var nere i botten. Innan iaf. Efter ett gymbesök känns det åtminstone lite bättre :)

Svar: Den var riktigt god!
Hanna

8 Jasmine:

skriven

Ser gott ut! Tack för middagstipset.

Svar: Tack, jag vill tro att tentan blir godkänt.
Tack också för att du delade med dig av ditt studietips.

Kram

9 A f r o b e l l e:

skriven

Ååh så gott, måste testa!

Svar: Gör det! Det var jättegott.
Hanna

10 Tess:

skriven

Mums, vad gott! :) Kram

Kommentera här: