Mjölbyfemman

Idag har jag och Rickard sprungit lopp. Mjölbyfemman vilket är precis som det låter: fem kilometer i Mjölby. :-) Jag körde en ganska så oseriös uppvärmning och efter det var det dags. Banan är tuff: första 2 kilometrarna är det uppför varvat med nedförsbackar men stigningen är konstant. Efter 2 km går det istället mest nerför med uppförsbackar här och där. Idag kände jag verkligen av min starka sida att kunna rulla nerför, att slappna av i hela kroppen och bara låta benen rulla. Det slösar mer kraft egentligen att bromsa när man springer nerför och då orkar man mindre. Iallafall, det var många av löparna som sprang om mig i uppförsbackarna då jag inte alls är så särskilt stark uppför men när kom en nerförsbacke var det jag som sprang om istället. De flesta av löparna kom inte heller i fatt mig så det kändes gött. Tiden blev 29 blankt vilket är personbästa utomhus. Nu ska jag köra stenhårt för att komma ner under 29, jag känner att det finns mer kapacitet och att jag sparar lite på mig. 
1 Karin:

skriven

Bra tid för tuff bana:)

Trevlig fredag!
Kram

2 sara - lifeinsingapore:

skriven

bra jobbat!

3 Jennie & FrökenFlis:

skriven

va bra att du slog personbästa! :)

4 Käthes Mode & Shopping:

skriven

Vad bra du är!

5 JennyM:

skriven

Sv: ´Tack så jättemycket! :)

Kommentera här: