Kvällsmat och trots



Samuel har länge pratat om att han vill ha kycklingklubbor så det gjorde jag iordning ikväll. Jag penslade på en blandning av olja, piffi, svartpeppar och grillkrydda. Därefter in i ugnen. Till det blev det ris och grönsaker. Hur gott som helst.

Idag är en sån här kväll när jag känner mig som världens sämsta mamma. Inget tålamod har jag och jag går hela tiden på när Samuel vill provocera. Han tycker det är roligt när jag blir arg. Då har han lyckats och jag faller för det varje gång. Det dåliga samvetet kommer också, som ett brev på posten. Skönt iallafall att skriva av sig lite. Imorgon är en ny dag och då ska jag ha mer tålamod. Tänk om jag hade hälften av det tålamod som jag har på jobbet hemma också. Vad mycket lättare allting skulle vara.



Mina älskade pojkar, vad jag älskar er! ♥

Kommentera här: