Är det slut nu?


Vi sa under graviditeten med Ida att det är sista barnet. Men knäpp som jag är så har jag redan börjat längta efter ett fjärde. När jag ser gravida blir jag lite sotis och när jag tittar på bilder på min bebismage så saknar jag den.

Jag har aldrig sett mig som en mamma med massa barn utan har sagt att det räcker med två. Nu har jag tre och vill ha fler. Undrar hur det kommer bli med den saken, om vi får oss ett fjärde och om jag kommer vara "nöjd" då.

Barn är verkligen en gåva och jag är så tacksam att jag fått den gåvan tre gånger.



Samuel på BB.



Alexander på BB



Ida på BB

1 Hanna- Mamma till Alexander:

skriven

Ja ett barn är den finaste gåvan man kan få <3 :)

Ja man har svårt att tänka sig hur det skulle bli med fler än ett barn! Men man brukar ju höra att det är störst skillnad mellan en och två... men sen att det går "bättre" efter det :P



Ja det är såå mysigt, trots att vi bara kan ha platsgran, men det är ju mysigt ändå.. jag är van vid det! Har ni någon gran? :)

2 H.:

skriven

Såå sjukt söta! :D

3 alicia:

skriven

så fina!

4 FOTO:

skriven

ja det är verkligen en gåva. Man ska inte ta det för givet :S

Hoppas din 4:e advent blir mysig :)

5 Alexsandra:

skriven

Hej du hade kommenterat på min sida men jag förstod inte riktigt ;)

6 Alexsandra:

skriven

Nu hängde jag med du får titta lite till ;)

7 JOLINE&MIO:

skriven

Haha, känner PRECIS som du. Dock så har jag "bara" två än sålänge som du vet. Men har redan börjat längta efter en tredje graviditet. Kommer man någonsin tröttna känner jag?

8 Sofie - Mamma till två små:

skriven

Åh är likadan,.. saknar min mage som bara den.. Skulle SÅ gärna vilja ha en liten till men inser samtidigt att det inte går...



9 Spanienfrugan:

skriven

Vilka söta änglar du har! Och vad härligt att du kan tänka dig fler. Puh! Själv börjar jag med ett ;)

10 Helena:

skriven

Visst är det underbart med barn och att varje barn är så unikt. Man blir verkligen rörd rakt in i hjärtat när man tänker på dem. Jag har också tre barn, fast två flickor och en pojke.



Sv; Tack, snälla rara du!:) Håll tummarna hårt så sjukdomen vänder snart för mig.

11 Tess:

skriven

Det är ju underbart! :) Kör på höll jag på att säga, hihi :)

12 Alexandra:

skriven

Ååååh, jag förstår precis din känsla. Jag hade kunnat ha hur många bebisar som helst!! Men sen ska man ju ta hand om dem när de blir stora också :) Hade jag varit ihop med Jonas fortfarande är jag säker på att vi hade haft ett tredje ;)

13 Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag:

skriven

Hanna: Håller med om att skillnaden inte alls är stor att ha tre nu istället för två. Det är störst skillnad mellan ett och två.



H och Alicia: Tack. :-)



FOTO: Absolut. Tack detsamma.



Joline & Mio: Nej, jag tror inte man tröttnar...



Sofie: Tråkigt att det inte går.



Spanienfrugan: Tack.



Helena: Håller tummar och tår att det blir en vändning för dig.



Tess: Haha, ja kanske det. Lite praktiska saker skulle bara behöva lösas först.



Alexandra: Hihi, lite den känslan har jag också.

14 Therese:

skriven

Jo man vill lätt ha fler :) men jag gillar inte gravidkänslan de hade gärna fått komma med storken.

15 Alexandra:

skriven

Fina barn du har!! Har samma känsla som du. Skulle gärna ha ett fjärde barn. Men jag har nog alltid velat ha många barn. Måste bara övertala mannen också ;)

16 Johanna - Mamma till Charlie:

skriven

Jag gillade inte alls att vara gravid och jag har ännu inte börjat tänke på fler barn, det känns långt bort för mig. Vi har ännu inte sovit en hel natt, och jag tror det spelar in ganska mycket. Hur ska man orka med en till när man knappt orkar med en?



Ja, julkänslorna då. Charlies första jul och jag borde ju tycka det är så kul, men julkänslorna har nog inte varit längre bort än vad de är i år... Förstår inte varför.

17 Anonym:

skriven

Så sant det http://ninnzanlee.blogg.se/ skriver vid kommentarer. Det är inget man kan ta för givet.



vi är några på denna jord som inte kan få egna barn, och undrar hur den känslan ni skriver om känns. Om saknad efter en bebismage, sparkar, förlossning, första kontakten etc.



Verligen inget man kan ta för givet, men verkligen ska bejaka och njuta av ifall man fått gåvan att få egna barn.



God jul på er!

18 Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag:

skriven

Therese: Jag både gillar och inte gillar att vara gravid. :-)



Alexandra: Lycka till med övertalandet. :-)



Johanna: Det förstår jag. Hoppas det snart vänder med sömnbristen.



Anonym: Det är så hemskt att det är så för en del. God jul!

19 Anneli:

skriven

Hehe:-) Jag förstår dig. Jag fick ju min första gåva för fem månader sedan och här är det spikat att det blir fler om allt går som vi vill. Minst en till men en tredje är inte uteslutet om det känns bra med två:-) Min sambo skämtade om att jag kanske är en sån som inte kan sluta haha, men vi är så pass gamla att det defintivt inte blir fler än max tre.



Nu tänker jag njuta av min helt fantastiska lilla kille så länge! Visst är det underbart att få följa de små liven i deras enorma utveckling!? Du om någon vet ju!



Kram!

Kommentera här: