Blodomloppet

När jag var hemma funderade jag på att stanna hemma för jag var så trött. Men vi åkte iväg iallafall. Vi var anmälda till fem kilometer löpning. Det var en sur tant som sa att man inte får springa med barnvagn men jag såg massa personer med barnvagn och det var ingen annan som sa något så hon hade säkert vaknat på fel sida...

Men något fattar jag inte, varför anmäler man sig till tävlingsklassen när man tänker gå. Det var jätteirriterande att inte kunna springa som man ville. Men till slut lättade det upp lite och vi kunde öka tempot. Det blev att springa slalom mellan personerna. Vi hade ju ett varsitt barn i barnvagn. Det var mycket jobbigare att springa loppet än att döma en match. Men det är ju inte så konstigt. På en fotbollsplan är det ju plant. Det är det inte på banan man springer. Men det var roligt och jag ångrar inte att jag sprang. Fick lite självförtroende inför matchen på lördag. Nu vet jag att jag kan springa, behöver bara ett lite starkare psyke så att jag kan pressa mig själv lite mer.

1 Anonym:

skriven

svar: Oj fem km :0 hur orkar du

Kommentera här: